اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رأی بالای رئیس مجلس زمینه‌ساز نفوذ و اقتدار قوه مقننه است

منتخب مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس یازدهم در خصوص اهمیت بالا بودن رای رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس باید بتواند از حقوق نمایندگان و حقوق ملت با رأیی بالا دفاع کند و اثرگذاری‌اش در جامعه بیشتر و مقتدرتر باشد.

رأی بالای رئیس مجلس زمینه‌ساز نفوذ و اقتدار قوه مقننه است

رحمت‌اله فیروزی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از معیارهای انتخاب رئیس مجلس و هیأت رئیسه، تعهد، تدین، تخصص، سابقه، اشرافیت، اطلاعات، برجستگی‌های شخصیتی و ویژگی‌های مدیریتی اجرایی است که باید در فرد وجود داشته باشد؛ علاوه بر این او باید فرد بانفوذی باشد و با عملکرد و رفتارهایش، محبوبیتی میان نمایندگان داشته باشد که بتواند آرا را کسب کند.

منتخب مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس یازدهم در ادامه گفت: کسی که رئیس مجلس و نائب رییس است، چون می‌خواهد در مجلس اثرگذار بوده و بتواند از مجلس دفاع کند باید اقتدار لازم را داشته باشد، این ویژگی‌ها اقتضا می‌کند که گزینه ریاست چنین شرایطی را داشته باشد. نفوذ، توانایی دفاع از مجلس و قدرت هماهنگی سبب می‌شود که بتواند از حق‌ و حقوق مردم به‌ عنوان یک نماینده در مجلس دفاع کند.

وی افزود: ویژگی‌های ذاتی افراد می‌تواند سبب نفوذ و اثرپذیری دستورات و پیگیری‌ها در بخش‌های مختلف جامعه و مدیریت مجلس شود؛ در مجلس نمایندگان مختلفی از اقوام و رشته‌های مختلف وجود دارد و کسی که بخواهد آن را اداره کند این ویژگی‌ها را باید داشته باشد، مجلس اصولگرا باید با وحدت و انسجام، نماینده‌ای را که مورد پذیرش عموم نمایندگان باشد برای ریاست انتخاب کند.

فیروزی در خصوص اهمیت بالا بودن رای رئیس مجلس نیز گفت: وی باید بتواند از حقوق نمایندگان و حقوق ملت با رای بالا دفاع کند و اثرگذاری‌اش در جامعه بیشتر و مقتدرتر باشد؛ حتی در خارج از کشور اگر یک رئیس مجلس مقتدر و با رای بالا ببینند توجه خاصی به او می‌کنند و همراهی و تبعیت بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول